Mască individuală la preț de producător - 3,5 RON(inclusivTVA) - Click AICI

Graba unor politicieni de a comunica „realizări” pe șantierele de infrastructură și incapacitatea lor de a înțelege subiectul duc la raportări false și găsirea unor țapi ispășitori chiar și atunci când nu e cazul.

Proiect Moldova ne spune următoarele: La momentul raportării situațiilor aferente lunii mai de pe șantierele de infrastructură monitorizate de la nivel central de CNAIR, am prezentat progresul fizic comunicat pentru proiectul Variantei ocolitoare Bacău, 25%, apreciind caracterul său excepțional, fără vreo urmă de suspiciune sau îndoială. Ar fi fost bine să fim mai precauți, având în vedere faptul că e vorba până la urmă de informații transmise verbal, în prealabil, de politicieni prinși cu minciuna de-a lungul timpului, dar am mizat pe mobilizarea de excepție, reală, a antreprenorului UMB SPEDITION – TEHNOSTRADE.

Realitatea a ieșit la iveală însă în raportarea pe iunie de la nivelul CNAIR, publicată în prima săptămână din iulie, când progresul fizic de 25% a coborât la 12% (oricum remarcabil).

Prezentarea acestei realități a generat o furtună politică, fenomen care a determinat modificarea documentului original (vezi captura de mai jos), astfel că în documentul modificat luni, la ora 10.25, cei 12% au devenit 30%.

Explicațiile, transmise prin intermediul presei locale apropiate PSD Bacău, au fost din zona „s-a uitat reactualizarea datelor din luna precedentă, preluându-se acele date”.

Problema de imagine era una serioasă, în condițiile în care ministrul Cuc și zona PSD Bacău (lideri, presă etc.) anunțaseră cu câteva zile înainte un progres fizic de 30%.

Explicația că „s-a uitat reactualizarea datelor din luna precedentă” nu „ține”, pentru simplul motiv că în luna precedentă progresul transmis în scris fusese de 25%, nu 12%. Prin urmare, nu puteau fi „uitate” datele din luna precedentă, întrucât acestea spuneau clar: 25%.

În al doilea rând, Varianta ocolitoare Bacău este singurul proiect pentru care CNAIR a comunicat progrese rotunjite perfect: 10%, 25%, 30%, exact conform declarațiilor făcute cu câteva zile înainte de politicieni (ministrul Cuc și președintele PSD Bacău, Dragoș Benea). Celelalte câteva zeci de proiecte de infrastructură au progrese nerotunjite: 0,24%, 67,11% etc., cu o mai mare acuratețe a datelor.

În al treilea rând, datele comunicate de CNAIR, care au provocat furtuna, cu VO Bacău la 12%, erau incluse în raportarea pe iunie, iar ministrul Cuc a vorbit de 30% în prima săptămână din iulie. Modificarea progresului la 30%, așa cum s-a făcut de către CNAIR, pentru a coincide cu declarația ministrului, crea o problemă: ar fi trebuit ca în intervalul iunie-iulie să fie progres zero! Așa că, s-au modificat încă o dată datele, iar progresul de 30% a devenit 27%!

Proiect Moldova face apel la politicienii care profită de seriozitatea Antreprenorului UMB SPEDITION – TEHNOSTRADE și de activitatea personalui corect din cadrul CNAIR să se abțină de la a mai face declarații mincinoase cu privire la progresele de pe șantierul Variantei ocolitoare Bacău și să-i lase să vorbească pe specialiștii implicați în proiect.

În condițiile în care nici măcar nu se lucrează pe toată lungimea proiectului, fiind zone neatacate din cauza lipsei exproprierilor(cu probleme la nivelul unor primării conduse, culmea, de primari PSD), e evident că progresul de 30% pe tot proiectul e o minciună și o manipulare, iar progresul real e cel publicat de CNAIR, într-un acces de sinceritate: 12% (oricum, unul foarte bun!).

Alin Șerbănescu, purtătorul de cuvânt al CNAIR, a confirmat pentru Proiect Moldova câteva din aceste supoziții: „Există, în mod corect, o presiune foarte mare la nivelul CNAIR, pe implementarea proiectului Variantei ocolitoare Bacău, care include și primul tronson de autostradă din Moldova. Proiectul a fost împărțit în trei obiecte, respectiv tronsonul de autostradă, tronsonul care asigură legătura cu DN 11 spre Onești și tronsonul care asigură legătura cu DN 15 spre Piatra Neamț, iar atenția maximă a fost acordată tronsonului de autostradă, considerat prioritar. Cert este că mobilizarea Antreprenorului e evidentă, lăudabilă, iar de un progres de 30% putem fi siguri la nivelul terasamentelor pe tronsonul de autostradăProbabil că, în acest ritm, undeva în septembrie se va ajunge la 30% la nivelul întregului proiect.

Pe de altă parte, discrepanțele între informațiile furnizate de politicieni și datele oficiale au creat furtuna perfectă pentru a se cere demiterea directorului general al CNAIR, Narcis Neaga, picat la mijloc. Acesta nu a mai așteptat luarea unei decizii de către ministrul Răzvan Cuc și și-a prezentat demisia, în condițiile în care în acest mandat al său CNAIR a dat semne de revenire, fiind un progres evident la nivelul realizărilor față de mandatul directorului precedent, Ștefan Ioniță.

Loading...

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here